måndag 6 januari 2014

Dödens fält, det sanna priset för europas billiga kött.

Jag odlade soja på försök för några år sen och det gick ganska bra med andra ord soja går att odla här.

Soja finns i många djur foder och är poppulärt även i köket.
Jag har valt att avstå soja, den dagen jag kan odla det själv med framgång så kommer det finnas på mitt bord igen.

Orsaken till mitt beslut kan ses i filmen.
Som konsumenter kan vi avstå från sånt som är oetiskt, så länge vi medverka till att köpa exempelvis djur som ätit soja från dödens fält så hjälper vi dessa psykopater att fortsätta sin verksamhet.



Älskade medmänniskor ta avstånd för allas skull.

Berättade för grannen att vi bara äter våra egna djur, kaniner, höns och fisk från sjön och vilt om det går att få tag på.
Då sa hon.. jamen ni kan väl inte äta bara det .. absolut kan jag äta bara det !
Men nog köps det något krav kött med ibland.

Jag anser att priset är för högt för planeten, människor, fauna.
Det man förstår och känner till kan man göra medvetna val om.

Läs mer här:
killing fields the true cost of europes cheap meat.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar